söndag, april 15, 2007

A day in the life of a Kattvakt

Eller i alla fall 3 timmar...

Julia reste med Iris till en kattutställning i Jönköping igår och då fick jag glädjen och äran att vara kattvakt i några timmar.

Jag cyklade dit mitt på lördagen och möttes av en helt ointresserad katt. Jag kastade möss och bollar, men Bona tyckte inte alls det var kul. Skulle hon gå på något sådant simpelt? Det tror jag inte. Så då åkte hemliga vapnet fram, VIPPAN!! Efter mycket springande, mest från undertecknad, men också Bona så kom leken igång. Se bilderna...



Det blev lek ett ganska bra tag tills jag blev trött och bestämde mig för att smaka på Julias fruktsallad. Tackar för denna utsökta måltid förresten! Tydligen satte jag mig i Bonas favoritfotölj för det blev mycket buffande och knöande. Till slut gav hon upp och lade sig i mitt knä i stället, denna underbara lilla pälsboll.

Det var så mysigt att jag inte ville gå. En snusande liten katt i knät, vem vill förstöra det? Men när klockan började närma sig tre var jag tvungen. Jag hade åtaganden även för kvällen.

Men jag kunde ju inte lämna utan att ha tvångstagit en bild på oss två. Se hur hon riktigt njuter i min famn. :)


Underbart är kort heter det ju så under hjärtskärande små skrik stängde jag ytterdörren och gick. Jag förstår inte hur djurägare klarar det.

Detta var min första och kanske sista kattvaktning. Det får framtiden utvisa och Julia så klart.


(Alla bilder tagna med mobilen så kvalitén och skärpan är inte den bästa.)

2 kommentarer:

Julia sa...

Tack älskade Emma för att du ställde upp för min lilla piplisa! Självklart hyr (ehm... lånar är väl mer korrekt ord) jag in dig som kattvakt igen, om du vill! Knäliggande och gå-inte-gråtande (jag skulle aldrig klara att ha ensamkatt) är ju toppenbetyg! Och så snällt av dig att ta fram vippan när rasselmössen inte var bra nog. Smart av henne att köra så med dig! :D KRAM (båda katterna hälsar, det sa dom innan dom somnade)

Anonym sa...

Hej på dig Emma,
kul och bussigt att du ville låna Bona en dag. Här är det gammelmatte Lise som skriver. Hemma och sjuk, men ser med glädje bilderna både från Bonas och Iris lördag.
Kram