söndag, maj 18, 2008

När jag egentligen borde vara nykter

Så var det dags igen, eller rättare sagt nu kom en omsits för Virus som jag kunde gå på.

Omsits = Fest med middag för gamla och nya VIRUS-medlemmar. Sittning med ett om för oss som gjort det tidigare.

Temat var indianer och några av oss hade dagen innan åkt ner till stan och införskaffat oss pilbåge med pilar och fjäderskrud. Efter förträff på "Nära Hem" som ligger i Chalmers studenthem så traskade vi bort till skolan och Verum där sittningen (som nästan alltid) var. Grillad majskolv till förrätt, grillat kött med sås och potatis till varmrätt och grillad banan med choklad till efterrätt var gott, men ölen och godisshotsen gjorde det lilla extra (som alltid). Allt var trevligt, hemliga Virusaktiviteter hölls (som vanligt) och till och med gästgyckel från M-rustet blev det innan vi slog oss ner i Buren (Virus hemmaställe) för sista myset.

Men nu är jag hemma igen efter ännu en trevlig omsits. Första gången jag träffade alla de nya i Virus. Tänka sig att det var 3 år sedan jag var med i föreningen. Så kul vi hade då! Men det är roligt att vara Bacill/Patet också. Då får man vara bitter...och dryg.

Så här kan det se ut på en typisk omsits.











Öltornet som lutade åt Pisa.



Sittande Virus gycklar.



Som vanligt fick sittande Virus en present av gamla medlemmar. Här en plansch med E.M.D. De sju killarna som sitter nu blev riktigt glada!




Inne i Buren.



Ännu ett öltorn...



Hmm...han ser rätt galen ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den sista bilden är så... JA.
och när ni stack hem gick partyt vidare till maskin där ölet flödade till 4:a på natten

Emma sa...

Ja det hade kanske varit kul, men får skylla på att jag skulle jobba idag. Kl. 2 räckte gott och väl för mig.

Kul hade jag i alla fall.