torsdag, juni 19, 2008

Ge av dig själv

Det är inte ofta jag känner att jag gjort något så bra som när jag går och ger blod, och det är inte enbart för den eftertraktade T-shirten man får efteråt. Denna gången fick jag till råga på allt också ett kortetui, då det var min femte gång att ge blod. Duktigt kanske någon tycker, men tänk då att man får ge blod från man är 18 år. Jag har inte ens gått en gång per år om man slår ut det på mina snart 24 år. Skärpning är det som gäller. Massor med tack fick jag i alla fall, särskilt att jag kom nu innan Midsommar då de kommer behöva massor med blod. Jag har också den vanligaste blodgruppen, vilket gör att det är den de behöver mest av och för att dunka mig själv lite extra i ryggen hade jag riktigt högt Hb vilket gjorde blodet extra bra.

Så, nu är jag färdig med att höja mg själv till skyarna.

Imorgon åker jag till Havstensund och firar Midsommar med släkten. Det ska tydligen inte bli så fint väder (som vanligt då), men det ska bli riktigt skönt ändå. En vecka senare åker jag och föräldrarna till London för att gå på Hard Rock Calling, en tvådagarsfestival med Eric Clapton, Sheryl Crow och så mina favoriter John Mayer och Jason Mraz. Andra planer för sommaren är så klart tid i Havstensund, men Julia och jag tittar också på några dagar av cykling och tältning i Skagen.

Det kommer bli en härlig sommar!

By the way

Såg också att jag klarade min Mekaniktenta! Riktigt skönt, då har jag bara fyra kurser kvar efter mig. Ska bli så skönt att starta Masterutbildningen på det sättet!

Inga kommentarer: