måndag, juni 30, 2008

Hard Rock Calling - Jason Mraz

Jag har nu hunnit både till och från London och under den tiden sett fantastiska framträdanden och lyssnat på härligt underbar musik. Lördagen den 28 juni var jag nämligen på festivalen Hard Rock Calling i Hyde Park.

Hard Rock Calling öppnade sina grindar redan kl 13.00, men då Jason Mraz var den första jag var intresserad av att se gick jag och föräldrarna inte dit förrän kl 16.00. Förmiddagen spenderades med sightseeing. Men så kom då tiden att stiga in på Festivalområdet i Hyde Park. Stort var det och massa folk var det. Föräldrarna letade upp en plats för dem att sitta på och jag sökte mig istället längre in i gröten av folk för att komma närmre scenen. Jag hamnade kanske 60 m från scen och såg jättebra (jag är tacksam för min längd)! Snart kom Mraz ut och showen var igång. Solen gassade och humöret var på topp, både hos publiken och han själv. Mrazs musik hörde kanske inte riktigt till själva Hard Rock stilen, men passade ändå perfekt in denna sommardag och jag som fan av hans musik var så klart glad att han var där. Särskilt då jag upptäckte hans medverkan ett tag efter att biljetterna var köpta.

Låtar som spelades var:
The Remedy med You and I both intro
Covers: Summer Breeze, Three Little Birds
The Dynamo of Volition
Butterfly
I'm Yours
Make it Mine
No Stopping Us





The Remedy med You and I Both intro och Wonderwall refräng.

Inga kommentarer: