tisdag, juli 01, 2008

Hard Rock Calling - John Mayer

Så var det då dags för han jag såg fram emot mest. Då jag hade så bra plats hittad valde jag att stanna kvar mellan framträdandena, men tacka vet jag festivaler för då går det undan. Efter en kvart kom Mayer ut på scen och det var igång. Hans continuumlåtar är alla fortfarande lika bra, men det var hans bluesversion av Duffys låt Mercy som var fantastisk! Det var fler gitarrsolon än sång under hans för mig alldeles för korta show, men det gjorde inget. Att han sen avsluta med favoriten Gravity gjorde det hela komplett.

Låtar som spelades var:
Waiting on the World to Change
I Don't Trust Myself (with Loving You) med intro
Belief
Mercy
Vultures
Stitched Up
Gravity (I've Got Dreams to Remember)




Då jag hellre lyssnade än filmade under Mayers framträdande kommer här nån annans filmer, men de är lika bra för det (Mrazs klipp var inte heller från mig).

Bluesversionen av Mercy som alla borde höra:



Så Mayers avslutning med Gravity:

Inga kommentarer: