fredag, juli 04, 2008

Hard Rock Calling - Crossroads Finale

Efter nästan två timmar tackade Clapton för sig och gick av scenen. Men alla visste ju att han skulle komma tillbaka. Under hela hans spelning hoppades jag att han skulle spela Robert Johnsons Crossroads och då också ta med sig Mayer ut på scen. De har tidigare spelat den tillsammans. Detta hände ju inte under Claptons två timmar, så mitt sista hopp var hans encore. Snart kom han ut igen och bandet började spela Crossroads till min stora förtjusning. Robert Randolph som spelade tidigare under kvällen (innan jag kom dit) började tillsammans med Clapton, sen till stort jubel kom Sheryl Crow ut och sjöng första versen. Strax efter under ännu mera jubel och skrik hängde Mayer på sig sin gitarr och började spela. Ett gitarrsolo, en sjungen vers och ännu ett gitarrsolo senare var det Claptons tur att ta sista versen och solot. Hela publiken var i extas och jag var en av dem. Detta var verkligen en fantastiskt rolig kväll!

Robert Randolph med sitt instrument som jag inte vet vad det kallas.
John Mayer kommer ut och börjar spela.
Tillsamman med Eric Clapton.
Så tackade de alla för denna kvällen och sedan var det bara att börja vandra hemåt. Skönt att vi inte bodde så långt därifrån.

Crossroadsfinalen från då Sheryl Crow kommer ut och sjunger:

Inga kommentarer: