onsdag, september 10, 2008

Fördomar bekräftade

Tjejer kan inte kasta boll.

Och då pratar jag om mig själv. Cyklade förbi tennisbanan på väg hem som alltid, men denna gången spelade några och sköt så klart bollen över stängslet. Den for ut på vägen och träffade nästan mig. Snäll som jag är stannade jag cykeln för att hämta bollen. Kastet tillbaka in på planen blev inte riktigt som det var tänkt, alltså den hamnade inte inne på planen utan stolpe ut på gräset utanför. Jag grymtade till och efter direktiv från killarna fick bollen ligga så kunde de ta den senare. Alltid händer detta när jag ska ta hand om en boll, vare sig det handlar om att kasta eller sparka. Fast man kan också se det som att jag är väldigt pricksäker, för jag lyckades träffa stolpen som är riktigt liten i jämförelse med resten av luftrummet. Men så såg nog inte killarna på det...och inte jag heller.


Min föreläsare svor idag på lektionen, högt och tydligt, men han gjorde det på engelska så även utbytesstudenterna kunde förstå och skratta.

Inga kommentarer: