tisdag, mars 20, 2007

And so it begins

Så då har även jag sällat mig till massorna och skaffat mig en blogg. Får väl se hur bra det här går. Har länge tvärvägrat med anledning av, och jag hävdar det fortfarande, att jag tycker bloggar ska skrivas med humor och finurlighet, vilket jag inte har mycket av. Men sen en tid tillbaka har jag haft en sådan skrivlängtan. Jag vet inte vad eller varför, men det har kliat i mina fingrar av längtan till att uttrycka mig, känna tangenter med fingertopparna. Så nu får det bära eller brista. Lika bra att slänga sig ut på djupt vatten direkt. Och med dessa fina idiomatiska uttryck startar jag denna blogg.

Om jag lyckas hitta nån humor är något som framtiden får utvisa. Som en vis vän brukar säga, ”Den som lever får se, eller inte”.

Ha det nu så bra alla ni där ute.

1 kommentar:

Julia sa...

Du gjorde det! Jay, välkommen och grattis och allt sånt! I like what I see. Titeln - mycket snygg! (och lite överraskande!) Och visdomsorden - å så sant. Och det är fint!

Du skrev bra sist jag såg dina alster. Men jag tycker att du skriver ännu bättre nu! Ännu en som ger mig prestationsångest i mitt bloggskrivande, med andra ord... Fast, det är okej, eftersom jag samtidigt får en fröjd för öga och sinne genom att läsa här!

För övrigt är du rolig och finurlig i dig själv, så det behöver du inte tänka på, det kommer liksom på köpet.