onsdag, maj 09, 2007

Jag har ett problem

Jag: Hej jag heter Emma och jag är musikberoende.
Alla: Hej Emma!

Som man brukar säga: The first step to recovery is knowing you have a problem.

Jag har varit rädd för detta ett tag nu och som det står ovan så erkänner jag nu mitt problem. Jag kan inte gå utanför dörren utan min iPod. I know! Sicket problem! Men det är det faktiskt. Framtida och nutida biverkningar är hörselskador, tystnadsrädsla och väskbehov vid utgång. Jag tycker det är jobbigt att behöva gå till skolan eller stan utan att lyssna på musik. Ännu värre blir det om jag nån kväll ska ut och måste då välja att ha väska med bara för att iPoden ska få plats nånstans. Jag kommer antagligen inte att sluta lyssna på musik, men kanske vänja mig av vid att ha med det vart jag än går. Får bli mitt nyårslöfte...nästa år.

1 kommentar:

Anna sa...

Vet precis hur du känner dig! Och det är verkigen ett hemskt problem. Varje kväll när jag lägger mig känner jag tinnitusen komma rusande!

men min lilla baby... min ipod darling... jag MÅSTE ju ha något att göra när jag går till uni, när jag handlar, när jag läser... lyssna på härlig musik...