söndag, mars 14, 2010

Sundowner x 2

Snart är det dags!


I fredags kom vi då äntligen ut även kvällstid. Det var en kille, Israel, på Namibias Geologiska Undersökning som tillsammans med en kompis tog oss med till Roof of Africa en restaurang där vi kunde äta afrikansk mat. Jag tog Oryx, men fick också smaka på Eland och Zebra. Det var väldigt gott och kul att prova på. Då det var karaoke-kväll när vi var där stannade vi inte mycket längre än tills vi ätit och druckit upp. Sedan åkte vi vidare till Funkylab, en klubb inne i Windhoek, där vi stannade till ganska sent. Israel tillsammans med kompisen var väldigt trevliga och vi hade riktigt kul och hoppas på ännu en kväll ute någon helg.


Igår tog vi det lugnt på dagen då kvällen innan blev ganska sen, men vid halv fem på eftermiddagen blev vi upphämtade för att åka ut till en farm för att rida. Turen kallades Sundowner trip och betydde att vi skulle ut och rida i ungefär två och en halv timmar medan solen gick ned. Väl där, strax norr om Windhoek vid foten av bergen, fick vi träffa våra hästar. Jag fick Sirius, Sofie Roman, Jennie Kalahari och Hanna Supernova. Vi kom iväg och det hela kändes riktigt bra. I alla fall min häst var väldigt lugn och trygg och vi alla hade väldigt kul. Naturen var fantastisk och vyerna över bergen runt oss var underbara i solnedgången. Vi skrittade mest och travade lite och efter cirka två timmar kom vi fram till vår Sundowner-stop där vi fick snacks och dricka. Vi njöt av lugnet och kvällsljuden innan vi fortsatte en kort sträcka tillbaka. Det var en jättekul upplevelse för inte särskilt mycket pengar och vi som inte var det innan är nu frälsta hästmänniskor (i alla fall för några enstaka turer ut i naturen).

Ni ska bara veta hur många försök det tog innan alla hästar stod relativt bra i bild.





















Vi är lite stela när vi väl kommer fram till kvällens mål.

2 kommentarer:

Julia sa...

Läckert! Och kul med både klubbande och ridning! Själv har både jag och kollegorna fortfarande träningsvärk sen tjurridningen i fredags och vi satt ju bara några sekunder (42 sekunder lyckades stormästaren hålla sig kvar, vi andra lyckades i genomsnitt ca 11 sekunder...), iofs knep vi för glatta livet, men jag kan tänka mig att det känns lite hos er idag oxå...? Nu tycker jag du har börjat bli riktigt bra på att uppdatera bloggen, trevligt att få läsa om era äventyr och bravader! Men du får inte vara så intern - förklara konstiga saker som oryx (eller vad det nu var det hette som du åt?)

Kram!

Emma sa...

Oryx är ett djur i Afrika, lite som en antilop. Jag är inte hundra på hur den ser ut. Brukar blanda ihop Oryx, Springbok och Kudu.